در حال بارگذاری ...
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری:

حمایت همه جانبه از اصحاب هنر زمینه ساز انتقال فرهنگ غنی و تمدن اصیل ایرانی

مهدیه حسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در پیامی به مناسبت ۲۰ فروردین، بزرگداشت شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان تهران؛ متن پیام مهدیه حسنی به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی بدین شرح است:

هنر، موهبتی ارزشمند و الهی است که خداوند متعال در سرشت آدمی نهاده است تا از دریچه آن شمیم عطرآگین معرفت و معنویت را استشمام کند و به ژرفای عالم معنا و حقیقت پی ببرد و توفیقی است که این موهبت ارزشمند به عنوان عطیه ای خدادادی و امانتی گرانقدر نزد هنرمندان است.

بنابراین وظیفه‌ هنرمند متعهد، وظیفه ای خطیر در استفاده از هنر خویش برای خدمت به رشد و تعالی خود و جامعه است و  تعبیر رهبر معظم انقلاب: «هنر بایستی ممتاز، فاخر و پیشرو باشد، چرا که انقلاب به هنر نیازمند است».

20 فروردین ماه یادآورسالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم و راوی رشادت ها و شجاعت های رزمندگان دفاع مقدس، شهید سیدمرتضی آوینی است که تمام لحظه های عمر با برکت خود را در مسیر حفظ و انتقال ارزش های انقلاب اسلامی در قالب هنر صرف کرد. پس نام‌گذاری این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» در تقویم رسمی کشور، نشان از اهمیت والای هنر و ارزش بی‌بدیل هنرمندان در جمهوری اسلامی دارد.

بی شک در سالی که مزین به شعار «مهار تورم و رشد تولید» است حمایت همه جانبه از اصحاب هنر با ابزار زبان هنر و نقش آفرینی و خلق آثار ارزشمند هنری توسط ایشان و تولیدات فاخر هنرمندان در همه عرصه های فرهنگی و هنری و عرضه آن می تواند زمینه ساز انتقال و عرضه فرهنگ غنی و تمدن اصیل ایرانی در گستره ملی و جهانی باشد.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام سید مرتضی آوینی و همه شهدای انقلاب اسلامی، مناسبت این روز را به  تمامی هنرمندان توانا، متعهد و شریف شهرستان ری تبریک عرض می نمایم و امیدوارم با تأسی از رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت مبنی بر تحقق جهاد تبیین بیش از پیش شاهد رونق هنر اسلامی در این جبهه مقدس باشیم.

 




نظرات کاربران