در حال بارگذاری ...

داوران بخش صحنه‌ای بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان تهران معرفی شدند

آرام جعفری، شهرام کرمی و شیوا مکی‌نیان داوران بخش صحنه‌ای بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان تهران شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان تهران، بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران که اجراهای خود را از روز گذشته 26 آبان ماه به دبیری مهدی اکبری زاده در مجموعه تئاتر محراب آغاز کرده است داوران بخش صحنه‌ای خود را معرفی کرد.

بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره طی احکامی جداگانه از سوی مهدی اکبری زاده دبیر این رویداد؛ آرام جعفری، شهرام کرمی و شیوا مکی‌نیان به عنوان داوران بخش صحنه‌ای معرفی شدند.

شهرام کرمی؛ نویسنده، کارگردان، منتقد، مدرس دانشگاه ، مدیر هنری در سال ۱۳۵۱ در شهر کرمانشاه به دنیا آمده‌است.کرمی دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده هنر و معماری است. همچنین وی در سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) شد. از مهم‌ترین آثار اجرا شده شهرام کرمی در مقام کارگردان می‌توان به نمایش‌های «شهرآدم شهر حیوان» و «بلوط‌های تلخ» و «پوتین‌های عموبابا» و «خورشید کجاست؟» و «چه کسی سهراب را کشت؟» و «خروس می‌خواند» و نمایش «شکار بزرگ شنبه» و «مدریک» اشاره کرد که در مقام نویسنده و کارگردان اجرا کرده‌است.

شیوا مکی‌نیان؛ با حضور متعدد در جشنواره‌های معتبر تئاتر دنیا از سن ۱۸ سالگی تا کنون توانسته بیشترین تعداد اجراهای خارج از کشور را در میان بازیگران ایرانی داشته باشد. بازی در آثاری به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی از جمله شاخصه‌های وی محسوب می‌شود.مکی نیان از سال ۱۳۷۸ با بازی در تئاتر فعالیت خود را در اصفهان آغاز کرد. سپس تحصیلات آکادمیک خود را در مقطع کارشناسی و در رشته تئاتر با گرایش بازیگری در دانشگاه هنر و معماری تهران گذراند. پس از آن در رشته تئاتر با گرایش بازیگری در دانشگاه تربیت مدرس تهران در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نمود. شیوا مکی نیان پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود را با عنوان "زندگی و آثار یک بازیگر مرد؛ مهدی هاشمی (با رویکرد به تحلیل متدهای مرسوم در تجربیات بازیگری) ارائه نمود که توانست رتبه A را از داوران دریافت نماید.

آرام جعفری؛ مدرک کارشناسی در رشته نقاشی گرافیک، و مدرک کارشناسی کارگردانی بازیگری دارد.جعفری کار بازیگری را از سال اول دوره راهنمایی با مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما شروع کرد و در پانزده سالگی شاگرد حمید سمندریان بوده‌ است. نخستین کار تئاترش (دایره گچی قفقازی) را با حمید سمندریان تجربه کرده‌است، و در بازیگری در تلویزیون با سریال زیر آسمان شهر به شهرت رسید.

جشنواره تئاتر استان تهران در بیست و هشتمین دور برگزاری خود از 26 آبان الی 1 آذر سال جاری به دبیری مهدی اکبری زاده در مجموعه تئاتر محراب برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

بازبینی آثار نمایشی ری آغاز شد

بازبینی آثار نمایشی ری آغاز شد

در نخستین گام از مرحله اجرایی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران، 9 اثر نمایشی از ری که متقاضی حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان هستند، بازبینی شدند.

|

عضو هیئت انتخاب خیابانی جشنواره تئاتر استان تهران:

مجید ستایش: تئاتر خیابانی مایه حیات تئاتر صحنه‌ای است
عضو هیئت انتخاب خیابانی جشنواره تئاتر استان تهران:

مجید ستایش: تئاتر خیابانی مایه حیات تئاتر صحنه‌ای است

مجید ستایش عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر استان تهران، تئاتر خیابانی را عامل مهمی برای هدایت مخاطب ناآشنا با تئاتر به تالارهای نمایشی و سالن‌های اجرای تئاتر می‌داند

|

نظرات کاربران