در حال بارگذاری ...
محمد رفیعی، هنرمند شهرستان رباط کریم:

جشنواره 29، تاثیری بسزا در ارتقاء کیفیت تئاتر استان تهران دارد

محمد رفیعی، هنرمند شهرستان رباط کریم، می‌گوید برگزاری خوب و باکیفیت جشنواره بیست‌ونهم استانی، می‌تواند یک سال تئاتری خوب و با کیفیت را برای استان تهران شکل دهد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان تهران، فراخوان بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان تهران، دو هفته پیش منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا 31 خرداد برای حضور در این رویداد، ثبت‌نام کنند. (اینجا را ببینید)

محمد رفیعی، فعال هنرهای نمایشی شهرستان رباط کریم، با اشاره به این‌که فراخوان جشنواره را مطالعه کرده است، گفت: «بخش‌هایی را که امسال به جشنواره اضافه‌ شده‌اند، خیلی دوست دارم؛ مثلا بخش «لبخند» که مختص آثار کمدی است. اجرای نمایش‌های کمدی و طنز می‌تواند هم جذابیت ایجاد کند و هم کیفیت تولید این‌گونه نمایش‌ها را بالاتر ببرد.»

او افزود: «همچنین موضوع خانواده که رکن اصلی جامعه محسوب می‌شود، در جشنواره 29 استانی در نظر گرفته شده که حرکت ارزشمندی است.»

این هنرمند ادامه داد: «وجود کارگاه‌های آموزشی مرتبط با هنر نمایش در جشنواره استانی، اتفاقی نو و ارزشمند است که باعث بالاتر رفتن سطح علمی علاقه‌مندان می‌شود.»

رفیعی، زمان‌بندی مناسب و انتشار به‌موقع فراخوان جشنواره را، نوید بخش دانست که می‌تواند زمینه‌ساز یک رویداد بزرگ و موفق در سطح استان تهران باشد. 

او تاکید کرد: «این جشنواره، تاثیری بسزا در کیفیت تئاتر استان تهران دارد و هرچه قوی‌تر و با حضور کارگردانان مطرح و خوب برگزار شود، می‌تواند یک سال تئاتری خوب را برای استان تهران شکل دهد. هرچه نمایش‌های بهتری وارد جشنواره استانی شوند، با اجرای عمومی، فضا و سطح تئاتر استان تهران را بهبود خواهند بخشید.»

او همچنین پیشنهاد داد: «جشنواره باید در سالن‌های مناسب و درخور برگزار شود و داورانی که قرار است به قضاوت بنشینند، در عرصه تئاتر، شناخته شده و معتبر باشند. هرچقدر اعتبار اعضای هیئت انتخاب و داوری بالاتر باشد، به تبع، نمایش‌های پذیرفته شده هم کیفیت بهتری خواهند داشت.»

رفیعی در پایان سخنانش درخواست کرد: «امیدوارم امکاناتی در اختیار گروه‌های نمایشی قرار بگیرد که بتوانند با دغدغه کمتر و کیفیت بیشتری کارشان را به صحنه بیاورند.»

بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان تهران از 9 تا 16 آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار خواهد شد. 




مطالب مرتبط

مهدی همتی، هنرمند شهرستان رباط‌کریم:

حمایت از جریان نمایشی شهرستان‌ها مهم‌ترین حلقه گمشده است
مهدی همتی، هنرمند شهرستان رباط‌کریم:

حمایت از جریان نمایشی شهرستان‌ها مهم‌ترین حلقه گمشده است

مهدی همتی هنرمند شهرستان های استان تهران، بر این باور است که حمایت مادی و معنوی از جریان نمایشی شهرستان ها مهم ترین حلقه گمشده سال های پیش است که در دوره جدید و با تغییرات اعمال شده در فراخوان سعی شده است این ضعف تا حدودی مرتفع شود.

|

نظرات کاربران