در حال بارگذاری ...
با حضور رییس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران

آیین نکوداشت علی رضا برگزار شد

به گزارش انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، اعضای گروه هنری کوچک و هنرمندان شهرستان ورامین از علی رضا برای ۲۵سال فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر و سینما و تئاتر و موسیقی و خوشنویسی، ۳۰دی ماه آیین نکوداشتی در سالن فرهنگسرای رازی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین برگزار نموده و در این مراسم شاگردان استاد به اجرای برنامه پرداختند.

علی رضا هنرمند هنرهای نمایشی و مدرس موسیقی و خوشنویس از هنرمندان پرسابقه شهرستان‌های قرچک و ورامین است که سال‌ها در امر آموزش و تربیت هنرجویان فعالیت داشته‌است.

از شاگردان مطرح ایشان در عرصه ملی و بین الملل می توان از علی عمرانی، رسول حق شناس، راضیه دهپایینی، سمانه عابدینی، سمیه کیادربندسری، حسین احمدی پویا و بسیاری دیگر از هنرمندان را نام برد.

علی‌رضا کارشناس هنری اداره ارشاد شهرستان ورامین سال‌ها در عرصه فرهنگ فعالیت داشته که همین امر باعث مغفول ماندن از توانایی ها و هنر ایشان شده است.

ازین رو شاگردانش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هزینه شخصی خود برای ۲۵سال تلاش موثر این سرمایه ملی، اقدام به برگزاری آیین نکوداشتی کردند تا بتوانند بخشی از زحمات او را جبران کنند.

 اجرای موسیقی زنده و اجرای آیتم های نمایشی و همچنین رونمایی از تندیس یادمان استاد علی رضا منقش به اسامی اساتید بزرگ هنر ورامین، از برنامه‌های این مراسم بود.

کارگردان مراسم رسول حق شناس و هنرمندان برنامه سمیه و ساره کیا، حسین احمدی و حسین آبادی و همچنین سازنده تندیس محمدرضا ضیایی پور بودند.

در این برنامه انجمن‌های هنرهای نمایشی استان تهران و شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا، کانون های فیلم، عکس و شعر، انجمن هنرهای تجسمی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین و تنی چند از شاگردان ایشان با اهدای هدایایی از علی رضا تجلیل کردند.

از مهمانان این برنامه امیرحسین شفیعی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و کارگردان تئاتر و بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون علیرضا استادی را نیز می توان نام برد.

همچنین اساتید تئاتر فروزش، هادیان، قمی، سوری و بنی آدم، آقایان محسن زارع، علیرضا ترامشلو،احمدفیروزی، مهدی مومنی،حسین قاسمی و خانم مریم شیرکوند و بازیگر سینما دهقان سنگستانی نیز حضور داشتند.

در این برنامه گروه موسیقی چکامه قطعاتی را به رهبری مسعور فروزش و با همراهی استادعلی رضا اجرا کرد. همچنین شاگردان او در بخش تقدیر قطعه‌ای را به استاد تقدیم کردند.

مجری برنامه، الطافی از فیلمسازان کشور نیز با اجرای بسیار روان خود به زیبایی برنامه افزود.

در میان برنامه نیز کیلیپ هایی از بزرگان و شاگردان استاد پخش شد و همچنین از شاگردان فقید استاد علی رضا،کلیپی پخش شد که یادی از شاگرد تازه درگذشته استاد نصیرالدین خاتمی نیز بود.در بخش نمایشی برنامه هم خواهران کیا دربندسری با بازی خود بر مفرح شدن فضا افزودند.تلاقی این نکوداشت و حادثه پلاسکو باعث شد مجری برنامه در دو قسمت برای حادثه دیدگان سانحه پلاسکو درخواست سی ثانیه سکوت را داشته باشد.

استاد علی رضا در بخشی از صحبت‌های خود، بیشتر از دیگر هنرمندان تجلیل کرد و خود را شاگرد شاگردان خود خواند.

 استاد رضا در بخشی از برنامه از یادمان اساتید هنر شهرستان ورامین رونمایی کرد که اسم بزرگان در آن درج شده بود.

در قسمتی از برنامه دختران استاد علی رضا با لباس‌های سنتی خود روی صحنه آمدند و شعری در وصف پدر خواندند که با استقبال حضار روبرو شد.

علی رضا کارگردانی آثاری چون زخم کهنه قبیله من، حدیث یاس، رطب خورده و اجاق و بازی در آرش کمانگیر، کاروان وحی و مرگ در می زند را در کارنامه خود دارد.

علی رضا یکی از پرافتخارترین مدرسین عرصه فرهنگ و هنر است که از سال‌های درو تا کنون در شاخه های تئاتر و موسیقی سال‌ها فعالیت دارد.

در پایان مراسم ارگان‌ها و انجمن ها با تقدیم لوح تقدیر و هدایای نقدی و غیرنقدی از علی رضا تقدیر به عمل آوردند.




نظرات کاربران