در حال بارگذاری ...
مجید ضمیر رضوانی:

مسئول انجمن نمایش شهرستان فیروزکوه برنامه های سال جدید را تشریح کرد

هنرمندان تئاتر فیروزکوه با نمایش های آئینی سنتی کارناوال نوروزی به استقبال بهار می روند

 مجید رضوانی مسئول انجمن نمایش فیروزکوه در گفت و گو با درگاه تئاتر تهران در خصوص برنامه ریزی های انجام شده در این شهرستان گفت: طبق نظر شورای انجمن برنامه ریزی برای اجرای حداقل 4 یا 5 اثر نمایشی در شش ماه اول سال و حداکثر 8 یا 9 نمایش در کل سال 1396 انجام شده است. همچنین ما تصمیم داریم که در سال جدید میزبان جشن روز جهانی تئاتر سال 1396 نیز باشیم و در صورت امکان و وجود همکاری های لازم این جشن را در شهرستان فیروزکوه با شور بیشتری برگزار کنیم.

مسئول انجمن نمایش فیروزکوه در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری جشنواره  نمایشنامه خوانی در شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و عنوان کرد: این جشنواره که در سال 1390 نیز برپا شد بنا بر علت هایی برگزاری اش متوقف شده بود و ما می خواهیم با همان عنوان و البته با افزایش بخش های دیگری چون تئاتر میدانی آن را در سال 1396 برپا کنیم.

وی در خصوص برنامه های شهرستان فیروزکوه در آستانه نوروز 1396 نیز تشریح کرد: طبق سنت 20 ساله کارناوال نوروزی که طراحی اولیه اش را رامبد رفیعی و روح الله اسفندیار برعهده داشته اند برگزار خواهیم کرد. این نمایش آئینی سنتی از 1376 تا کنون به اجرا درآمده و در سال جاری با همت انجمن هنرهای نمایشی فیروزکوه و به سرپرستی آقای حسن شهرآشوب در اسفند 95 اجرا خواهد شد. البته اجرای این آیین نمایشی در مدتی به دلیل مقارن شدن آغاز سال جدید با ایام فاطمیه و یا محرم متوقف شد اما با گذر از این مناسبات، مجددا اجرای آن را در آستانه نوروز آغاز کرده ایم.

طبق این آیین نمایشی 5 روز قبل از سال جدید کارناوال نوروزی در قالب نوروزخوانی و گروه نمایشی "عمو نوروز، حاجی فیروز، ننه سرما و چله هایش" و به همراه نمادهای هفت سین که به شکل گروه فرم هستند در کنار گروه موسیقی محلی - سنتی و با وجود عروسک حاجی فیروز در خیابان های اصلی فیروزکوه و چند روستای بزرگ شهرستان به حرکت در می آید که نوید بخش ورود فصل بهار برای اهالی فیروزکوه است. همچنین این کارناوال در بخشی از اجرای خیابانی خود به استقبال مسافران نوروزی می روند و سال نو را تبریک می گویند.

رضوانی همچنین اظهار کرد: در نیمه دوم اسفندماه همچنین دو کارگاه خیابانی با موضوع چهارشنبه سوری و فساد اجتماعی نیز در مسیرهای اصلی شهرستان فیروزکوه اجرا خواهد شد که قطعا برای مخاطبان و بازدیدکنندگان جذاب است.

 




نظرات کاربران