در حال بارگذاری ...
با معرفی منتخبین رشته های مختلف

نخستین جشنواره تئاتر بهارستان به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره تئاتر بهارستان که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان برگزار شده بود ، با معرفی برگزیدگان خود در محل سالن آمفی تئاتر الهیه به پایان رسید .

نخستین جشنواره تئاتر بهارستان که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان و حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان تهران برگزار شده بود ، با معرفی برگزیدگان خود در محل سالن آمفی تئاتر الهیه به پایان رسید .

به گزارش تئاترتهران، آیین اختتامیه جشنواره تئاتر بهارستان با حضور عبدالرضا علی پناه ، امیر حسین شفیعی ،  هیأت داوران (حبیب الله دانش، رضا استادی و شهاب راحله ) و هنرمندان در محل سالن آمفی تئاتر الهیه برگزار شد.

در ابتدای مراسم مهدی اکبری زاده به عنوان دبیر جشنواره گزارشی را از روند برگزاری این جشنواره ارائه داد و گفت: این جشنواره، نخستین دوره جشنواره تئاتر شهرستان بهارستان بود که از دوشنبه دوازدهم تیر ماه آغاز شد .

رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهارستان در ادامه بیان داشت : در این دوره ١٢ نمایش برای بازبینی آماده شد که ٥ اثر برای بخش مسابقه  انتخاب شد و از ١٢ تیرماه در قالب جشنواره شهرستان بهارستان اجرا شد.

دبیر جشنواره تئاتر شهرستان بهارستان ضمن اشاره به جایگاه این جشنواره اظهار کرد: قصد داریم در دوره بعد این جشنواره را به صورت استانی در بهارستان برپا کنیم تا هنرمندان استان تهران نیز امکان مشارکت و حضور در جشنواره را داشته باشند.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به چگونگی برگزاری نخستین دوره جشنواره شهرستان بهارستان اشاره کرد و افزود: طی دوشنبه ١٢ تیرماه دو نمایش و در ١٣ تیرماه نیز سه نمایش در بخش مسابقه اجرا شده‌اند. همچنین در پایان هر اجرا جلسه نقد و بررسی و ورکشاپی توسط عوامل و هیأت داوران برگزار شد که با ایجاد پرسش و پاسخ میان افراد نقاط ضعف و کاستی را مطرح و بررسی می‌کرد .

در ادامه امیر حسین شفیعی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، ضمن قدردانی از عبدالرضا علی پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهارستان به عنوان عامل اصلی رشد و شکوفایی هنرمندان تئاتر این شهرستان بخصوص با اجرای نمایش «آدم ، آدم است» از زحمات مهدی اکبری زاده به عنوان دبیر جشنواره و مسئول انجمن هنرهای نمایشی بهارستان قدردانی کرد .

رئیس انجمن های نمایشی استان تهران در ادامه افزود: با توجه به عملکرد خوب انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بهارستان در شش ماهه گذشته ، این انجمن توانست مقام برتر انجمن های نمایشی استان تهران را از آن خود سازد .

همچنین ایشان نوید حضور هنرمندان تئاتر بهارستان را در کلاس های آموزشی بزرگان تئاتر کشور به صورت رایگان داد .

در ادامه حبیب الله دانش به عنوان یکی از داوران این جشنواه بیانیه را خواند: هیات داوران اولین جشنواره ی تئاتر بهارستان بسیار خرسند است که در این عرصه‌ی تاریخی، افرادی آگاه و مسولیت پذیر و متعهد ایمانی به مسئله‌ی « فرهنگ و هنر» می پردازند و نتیجه تلاش های آگاهانه و علمی اشان،  گام های موثر و پایداری چون برگزاری جشنواره تئاتر بهارستان است.

عبدالرضا علی پناه نیز ضمن قدردانی از حمایت های دکتر برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و زحمات مهدی اکبری زاده در حوزه اعتلای تئاتر بهارستان و سپاسگزاری از حضور امیر حسین شفیعی در شهرستان بهارستان گفت : حضور مسئول انجمن های نمایشی شهرستان نوید بخش یک حرکت مستمر ، درست و منطقی هست و هنگامی که وی حضور در کلاس های آموزشی بزرگان تئاتر را به عنوان هدیه مطرح می کند ، نشان از درایت و تیز هوشی ایشان دانست .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهارستان در ادامه افزود :هر زمانی که ما در زمینه آموزش سرمایه گذاری کردیم بی شک نتیجه مطلوبی به دست آوردیم و این نکته ای بود که در بیانیه هیأت داوران که توسط حبیب الله دانش خوانده شد مطرح گردیده بود و امروز شهرستان بهارستان به گفته بسیاری از عزیزان یکی از شهرستان های موفق در حوزه تئاتر است که مدیون آموزش است

او افزود: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مسئول انجمن های نمایشی استان تهران ، مقرر شد امسال جشنواره تئاتر غرب استان تهران را به میزبانی شهرستان بهارستان برگزار کنیم و امیدواریم این مسیر تداوم داشته باشد و با همکاری هم بتوانیم گام های درستی را در حوزه فرهنگ برداریم .

در پایان نفرات برتر جشنواره معرفی شدند : الف-  بازیگری :هیات داوران با تقدیر و احترام از تلاش همه‌ی بازیگران جوان شرکت کننده در جشنواره؛١ -بازیگری آقایان : رتبه سوم بازیگری، به همراه یک لوح سپاس و جایزه نقدی به آقایان را مشترکاً به؛ علی عُلیایی برای بازی در نمایش «آخرین نامه» و حسین اسدی برای بازی در نمایش «زندگی لنگ ها» ، رتبه دوم بازیگری به همراه یک لوح سپاس و جایزه نقدی تقدیم شد به میثم وحیدی برای بازی در نمایش«خدای کشتار» و رتبه اول بازیگری ،  به سید هادی قدیری برای بازی در نمایش «خدای کشتار» رسید.

٢ - بازیگری خانم ها : رتبه سوم بازیگری، به همراه یک لوح سپاس و جایزه نقدی به درسا حکیم الهی برای بازی در نمایش «ما سه نفر بودیم» ، رتبه دوم بازیگری، به همراه یک لوح سپاس و جایزه نقدی مشترکاً به مریم مهربان برای بازی در نمایش «زندگی لنگ ها» و  آیدا خانزاده برای بازی در نمایش «خدای کشتار» و رتبه اول بازیگری، به همراه یک لوح سپاس و جایزه نقدی به  پرستو کارگر برای بازی در نمایش «خدای کشتار» تقدیم شد .

ب-  هیات داوران در بخش بروشور، موسیقی هیچ گروهی را حائز رتبه نمی داند.

هیات داوران در بخش طراحی صحنه از آقای عباس نورمحمدی بخاطر طراحی صحنه نمایش «خدای کشتار» با اهدای لوح  تقدیر و تشکر کرد .

ت- بخش کارگردانی : هیات داوران با تقدیر و احترام از تلاش همه‌ی کارگردانان جوان شرکت کننده در جشنواره و تقدیر ویژه از نمایش‌های، به ترتیب؛ «خدای کشتار» به کارگردانی عباس نورمحمدی، «زندگی لنگ ها» به کارگردانی عباس ایمانی «ما سه نفر بودیم»  به کارگردانی سید امیر حسینی،  جایزه نقدی  به همراه لوح سپاس و راهیابی به جشنواره استانی را  به عباس نورمحمدی برای کارگردانی نمایش «خدای کشتار» اهدا کرد.




نظرات کاربران