در حال بارگذاری ...
پس از عروج امیدشیرازی

هنرمندان از «امید» می‌گویند

خبر بسیار کوتاه و دردناک بود.امید شیرازی هنرمند جوان تئاتر شهرستان قرچک دار فانی را وداع گفت. وی هنرمندی محجوب و محبوب در بین هنرمندان شهرستان ورامین بود.

علی رضا هنرمند پیشکسوت تئاتر با اندوه بسیار به تئاترتهران گفت: «امید در سال 82 برای اجرای نمایش«زخم کهنۀقبیلۀ من»، با چند نفر از دوستانش آمد سر تمرین، پسر بسیار تنهایی بود و بسیار پسر محجوب و افتاده و مودبی بود ، تحصیلاتش را ادامه داد و کمکش کردیم دانشگاه رفت فوق‌دیپلم و لیسانس را گرفت و امسال هم فوق‌لیسانس قبول شد ولی متاسفانه قسمت نبود. موسیقی را به او یاد دادم و اکثر برنامه‌های کنار خودم می‌نشست و خیلی جدی و بااحساس ساز می‌زد، بچۀ خیلی سالم و بامحبتی بود ، مثل بچه‌های خودم رفتم برای او خواستگاری، خودم مراسم جشن برای او گرفتم، با او تئاتر کار کردم، درسینما درس خواند داشت برای شبکه خبر پروژه‌سازی می‌کرد، در خبرگزاری دانشجو کار می‌کرد و خیلی خوب هم داشت کار می‌کرد.

خیلی همکارخندان و شادی بود و وقتی با همکارهای دیگر بودیم نمی‌توانستیم نخندیم، خاطرات خوبی با او دارم، حیف شد، حیف شد! داشتیم برنامه‌ریزی می‌کردیم برای یک کار بزرگ که ما را تنها گذاشت و رفت. خیلی بچۀ مهربانی بود و واقعاً دلم برایش تنگ می‌شود....»

رسول حق شناس کارگردان تئاتر ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم امید شیرازی گفت :

«با امید شیرازی از سال 82 دوست بودیم هنوز هم هستیم و یادش همیشه زنده است در گروه فرهنگ و هنری تئاتر کوچک با ما همکاری می‌کرد، امید هم دف نواز خوبی بود و هم سینماگر و هم بازیگر فوق‌العاده مستعد و خوبی بود با ایده‌های ناب. همسرش خانم اوصانلو از بهترین گرافیست‌ها و طراحان صحنه هستند، امید هم روحیه داشت و هم شاد بود، ما نزدیک 7 پروژه با هم داشتیم. از جمله حدیث یاس، زخم کهنۀ قبیلۀ من و ... علاوه بر فعالیت‌های تئاتری و هنری که در زمینه تئاتر داشت در خبرگزاری دانشجو هم به عنوان یک تدوین‌گر حرفه ای و کانال تلگرامی طنز دکتر سلام فعالیت می‌کرد، او یک مستندساز فوق‌العاده با ایده هایی خلاق بود. این اواخر من و امید داشتیم روی مستند سیستم آموزش و پرورش ایران با هم کار می‌کردیم متاسفانه این همکاری ناتمام ماند امیدوارم یک روز این اثر به نام امید شیرازی رونمایی شود».

وی ادامه داد :«امید چند شاخصۀ خیلی مهم داشت که به نظرم خیلی می‌تواند برای ما الگو باشد، شاخصه اولش آدم بااخلاق و بدونِ حاشیه و با روابط عمومی بالا بودنش بود با همۀ گروه‌ها همکاری می‌کرد و همیشه از ایده‌ها استقبال می‌کرد این مرد واقعاً پتانسیل و انرژی‌ای فوق العاده‌ای داشت که متاسفانه او را از دست دادیم».

علی عمرانی کارگردان و هنرمند تئاترکشورو شهرستان ورامین همکار دیگر آن مرحوم نیز اذعان کرد:

«ما در دوران نوجوانی در گروه تئاتر کوچک با هم بودیم که همان زمان دوران فعالیت هنری خود را آغاز کردیم ما همه در گروه تئاتر کوچک با هم  بودیم و در نهایت هر کسی سمت خودش رفت و یک گروهی تشکیل داد و فعالیش را به صورت تخصصی ادامه داد و شیرازی هم همین کار را کرد و بیشتر فیلمبرداری و تصویر را جدی گرفت و از ورامین به دلایلی کوچ کرد و فعالیتش را در تهران آغاز کرد و در فعالیت‌های هنری هم دستی داشت و کار می‌کرد و در فضای نمایش هم کارهای زیادی انجام داده است، او پسر ساده و خوش‌قلبی بود، معمولاً می‌خندید و خوش‌گفتار بود و همه از مصاحبت با او لذت می‌بردند. امیدوارم هنرمندان ما پیش از آن که در قطعه هنرمندان جایگاهی پیدا کنند در دوران حیات خود در شهر ها، فرهنگسراها، و صحنه هابه جایگاه اصلی خود برسند

امید شیرازی به علت افت فشار خون در 13 مرداد ماه سال جاری دارفانی را وداع گفت.




نظرات کاربران