در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران:

کارگاه های تخصصی تئاتر در همه شهرستان‌های استان تهران برگزار خواهد شد

با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال کارگاه های آموزشی – تخصصی تئاتر در تابستان سال جاری در شهرستان های استان تهران برگزار می‌شود.

به گزارش تئاترتهران و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، دکتر برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اینکه آموزش به عنوان امری زیربنایی در حوزه هنر به ویژه تئاتر محسوب می گردد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران توجه ویژه ای به موضوع آموزش های هنری دارد و در طول سال های گذشته اقداماتی را در این زمینه به سر انجام رسانده است که برگزاری دوره های کارگاهی توسط انجمن های هنری و توسعه آموزشگاه های آزاد هنری در این راستا بوده است».

وی ادامه داد: «در همین راستا و با توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان این اداره کل با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان تهران نسبت به برگزاری کارگاه های آموزش و تولید تئاتر در تابستان سال جاری در ۱۶ شهرستان استان تهران اقدام کرده‌است».

دکتر ضرغامی درباره این کارگاه ها گفت: «در این طرح که با محوریت تولید آثار نمایشی در حین برگزاری کلاس‌های آموزشی خواهد بود تمامی اساتید حاضر در این طرح متعهد می‌شوند تا در حین آموزش تخصصی، یک اثر نمایشی را در پایان دوره تولید و برای اجرای عموم آماده کنند».

ایشان افزود:« برگزاری این کلاس‌های آموزشی از اواخر تیرماه سال جاری در شهرستان‌های استان تهران زیر نظر اساتید تئاتر آغاز شده و حداقل به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت. همچنین دوره های تخصصی ویژه اعضای انجمن نمایش در حوزه های کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، تئاتر کودک و تئاتر خیابانی در تالار محراب در حال برگزاری می باشد».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پایان گفت: «این دوره های آموزشی که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در مجتمع های فرهنگی هنری شهرستان های تابعه استان تهران برگزار می شود بیشتر نسل جوان و نوجوان را هدف خود قرار داده است و  برگزاری این دوره ها موجب تربیت نسلی جدید در تئاتر استان خواهد شد و می توان ثمره و نتیجه آن را در آینده ای نزدیک مشاهده کرد».




نظرات کاربران