در حال بارگذاری ...
به بهانه پاره شدن بیلبردهای تبلیغاتی نمایش به دست ماموران شهرداری قرچک

گلایه های امیر بدلی کارگردان نمایش عروسکی و موزیکال کودک«بازگشت کچل»

امیرعلی بدلی کارگردان نمایش «بازگشت کچل» در گفتگو با سایت تهران تئاتر گفت: قرچک نزدیک 300 هزار نفر جمعیت دارد و شهرداری این شهرستان هیچ کاری برای مکان فرهنگی نکرده ونمی کند ما چند سال است در حال پیگیری هستیم.

وی افزود : «نمایشی را،4و5 ماه تمرین کرده و برای اجرا آماده کرده بودیم و با یک سالنِ خصوصی صحبت کردیم بعد از فرمانداری مجوز گرفتیم بنرها را نصب کردیم در حمایت چند کانون هم بودیم، متاسفانه نمی‌دانم چرا شهرداری بنرهای ما را پاره کرد».

وی ادامه داد: « به شهرداری رفتیم و گفتیم چه اتفاقی رخ داده است و هماهنگ کردیم و سپس دوباره بنر زدیم و دوباره پاره کردند. ما نزدیک 1 میلیون تومان هزینه بنر کردیم هر دو بار پاره کردند».

کارگردان نمایش  گفت: «ما هم از اداره ارشاد و هم از فرمانداری مجوز داشتیم. بعد از بار دوم یکی دو بار رفتیم خود شهرداری قرچک و کسی پاسخگو نبود ولی از طریق فرمانداری شهرستان قرچک داریم پیگیری می‌کنیم. هنوز مشخص نیست مسئولیت این کار با چه کسی است».

بدلی ادامه داد: در این چند شب اجرا خوشبختانه با استقبال خوبی از سمت تماشاگران مواجه بودیم ما کمک مالی هم نمی‌خواهیم، الان خانواده‌ها می‌آیند می گویند چقدر این کار خوب است که انجام می‌دهید.

بچه‌های ما که بعدازظهرها بیکار هستند، اینجا نمایش می‌بینند، ولی متاسفانه مسئولین به جای اینکه حمایت کنند و به جای اینکه با ما همراهی کنند بنرهای کار فرهنگی و هنری را پاره می‌کنند، الان سطح شهر پر از بنرهای مختلفی است کاری به آنها ندارند ولی بنرهای ما را پاره می‌کنند».

کارگردان نمایش«بازگشت کچل» ادامه داد:

«البته این اتفاق سابقه دارد  و چند سال است که بنرهای فعالیت های هنری و مخصوصاً نمایش ها و تئاترهای را پاره می کنند.ما قبلاً کارِ کمدی کردیم همین کاررا کردند، کار نمایش مذهبی داشتیم که برای عاشورا بود دوباره شهرداری این کاررا کرد و بنرهای ما را پاره کرد. دیروز از طریق بسیج هنرمندان و سپاه اقدام کردیم و یک مقدار هزینه کردیم و قرار شد خودمان چاپ کنیم و نصب کنیم.

این نمایش با حضور هنرجویان ما اجرا می رود که خانوادۀ آنها بدانند آنها دارند کار می‌کنند و به خاطر بچه‌ها این کار را کردیم و ما حدود 10الی 12 میلیون هزینه کردیم گنجایش سالن 70، 80 نفر بیشتر نیست و نصف هزینۀ ما هم درنمی‌آید و ما فقط برای شاد کردن دل بچه‌های شهرستان این کار را انجام دادیم ولی مسئولین هیچ دغدغۀ فرهنگی در شهرستان ما ندارند اما ما همچنان ادامه خواهیم داد».




نظرات کاربران