در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین و پیشکسوتان تئاترکشور

آیین افتتاح مجموعه کارگاه های آموزشی- تخصصی تئاتر و نمایش «من ...» برگزار شد

به گزارش تئاترتهران، آئین افتتاح مجموعه کارگاه های آموزشی- تخصصی تئاتر(بیش از 20 کارگاه تخصصی) ببا رونمایی از پوستر این کارگاه ها با حضور مسئولین فرهنگی و هنری استان و جمعی از پیشکسوتان عرصه نمایش کشور به همراه افتتاح نمایش «من ...» به کارگردانی فرهاد تجویدی، شب گذشته در شهرستان دماوند برگزار شد.

این مراسم به مناسب برگزاری دوره‌های آموزشی- تخصصی تئاتر با هدف رسیدن از یک ایده تا اجرا در شهرستان های استان تهران در شهر دماوند و در محل سینما تئاتر پرستو برپا شد. آیین گشایش این دو برنامه با حضور ارمغان بهداروند، مدیر انجمن هنرهای نمایشی،‌ محمدحسین اسماعیلی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، بهزاد فراهانی، مریم کاظمی، کاظم هژیرآزاد، مهدی میامی،‌ رضا بابک ، سعید داخ، خسرو احمدی و جمعی از هنرمندان و مسئولان شهرستان دماوند با همراهی بینظیرهنردوستان دماوندی برگزار شد.

در این مراسم، امیرحسین شفیعی رئیس هئیت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در گزارشی مختصر از عملکرد هشت ماه این انجمن سخن گفت که شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح استان، جذب کمک هزینه برای اجرای عموم بیش از 25 اثر نمایشی در سطح استان تهران، ثبت و ساماندهی گروه‌های تئاتری فعال در استان و برگزاری فصلی نکوداشت هنرمندان پیشکسوت شده بود. در این دوره هشت ماه انجمن برای حسین عاطفی و پرویز بشردوست مراسم بزرگداشت و نکوداشت برگزار کرده است و طبق قول امیرحسین شفیعی در فصل جدید این انجمن برنامه‌ای ویژه برای یکی از پیشکسوتان تئاتر استان خواهد داشت.

محمدحسین اسماعیلی نیز در گفتاری کوتاه از فعالیت انجمن تقدیر کرد و وضعیت کنونی را ناشی از برون‌سپاری فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر و انتقال آن به هنرمندان توسط دولت دانست. ایشان از ادامه روند این واگذاری در دولت جدید خبر داد و اضافه کرد هنرمندان منتظر خبرهای خوب تری با شند.

پیش از شروع نمایش «من ...» به عنوان نخستین پروژه کارگاهی «از تمرین تا اجرا» از پوستر این برنامه فرهنگی رونمایی شد.

نمایش «من ...» پیشتر در تهران و در سالن‌های محراب و پردیس تهران روی صحنه رفته است و محصول کارگاه‌های آموزشی فرهاد تجویدی با هنرجویان دماوندی است که قرار است تا سی شب در سالن کوثر این شهرستان روی صحنه رود.




نظرات کاربران