در حال بارگذاری ...
امیرحسین شفیعی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران

هیچ دری در استان تهران برای هنرمندان تئاتر بسته نخواهد بود

امیر حسین شفیعی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در گفتگو با سایت تئاترتهران گفت : «تئاتر به  همراه گروه هویت پیدا می کند و ساختار و تشکیلات گروه یکی از اولویت های انجمن هنرهای نمایشی استان تهران است و تلاش کردیم گروه های جدید را در موعدِ قانونی ثبت کنیم و در جهت استقرار گروه ها در شهرستان ها کمک و حمایت کنیم.

با توجه به اینکه ممکن است گروه های زیادی در سطح شهرستان های استان تهران باشند که به هر دلیلی نتوانستند هنوزگروه خودشان را در سامانۀ استقرار هنرهای نمایشی ثبت نمایند، انجمن هنرهای نمایشی استان تهران وظیفۀ خود می داند به گروه های نمایشی که ممکن است سالها از قِدمت آنها گذشته باشد یا گروه های جوانی که قصد فعالیت دارند کمک نماید.

ثبت گروهِ نمایشی به این معنا نیست که انجمن هنرهای نمایشی استان از فعالیت دیگر گروه ها حمایت نکند اگرچه هنرمندانی که گروه های خودرا ثبت کرده اند در اولویت حمایت ها انجمن هستند ولی تمام برنامه ها و تمام جشنواره های ما برای همۀ گروه های استان و همۀ هنرمندان تئاتر استان تهران است و هیچ دری به دلیل عدم ثبت گروه برای هنرمندان تئاتر در شهرستانهای استان تهران بسته نیست و نخواهد بود.

 در مدت 8 ماهه ای که مسئولیت انجمن هنرهای نمایشی استان تهران را به عهده داشتم تمام حمایت خودم و هیات رئیسه بر این قرار دادم که بتوانیم به هنرمندان کمک کنیم و راهگشا باشیم نه اینکه مانعی ایجاد کنیم و با موانع اداری از خلاقیت بچه ها و تئاتر کار کردنشان جلوگیری نماییم، تمام تلاش ما این است که یاری-گرِ هنرمندان تئاتر باشیم، اگرچه ثبت گروه های نمایشی برای انجمن هنرهای نمایشی استان تهران ازاهمیت زیادی برخوردار است ،اما فضای تولید اثر وحتی کارگاه های آموزشی که در حال برگزاری است برای همۀ هنرمندان شهرستان های استان تهران فراهم است چرا که اعتقاد داریم ما یک خانوادۀ بزرگ هستیم و همۀ خانوادۀ تئاتر باید بتواند از ظرفیت ها وپتانسیل های انجمن هنرهای نمایشی استان تهران استفاده کنند.

به همین منظور از همۀ گروه هایی که در سطح استان تهران فعالیت دارند رسماً دعوت میکنم که چنانچه هنوز گروه خودشان را ثبت نکردند یا هنرمندان جوانی که قصد دارند گروهی را در آینده ثبت کنند فعالیت های خود را در شهرستان های استان تهران و در شعب انجمن استان تهران آغاز کنند.

بی شک آیندۀ تئاتر استان تهران در دستِ نیروهای جوانی است که شاید امروز گمنام و فردا نامآور برای استان تهران باشند. ما در کنارِ احترامی که برای تمامی پیشکسوتان استان تهران قائل هستیم به حضور جوانان خلاقی که در این عرصه فعالیت می کنند، اهمیت خواهیم دادچرا که بی شک حضور هنرمندان جوان و همکاری آنها با انجمن هنرهای نمایشی استان تهران برای ما باعث افتخار است و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که از آثار هنرمندان جوان حمایت کنیم.

نکتۀ حائز اهمیت دیگر اینکه اساسِ کارگاه های آموزشی بر این بنا شده است که هنرمندان و هنرجویان جوان جذب این کارگاه ها شوند تا خونی تازه در رگ های تئاتر استان تهران جاری و ساری شود و بتوانیم امروز دانه ای را بکاریم که سالهای بعد به درستی از آن برداشت نماییم. همچنین اجرای تئاتر در شهرستان ها مختص به گروه های ثبت شده نیست و تمام گروه هایی که شرایط اجرای عمومی یک نمایش را دارند می توانند از طریق شعب انجمن و طی مراحل قانونی اقدام نمایند.

در مورد ثبت گروه های نمایشی نیز که موعد آن از اردیبهشت امسال بوده،باید گفت پروندۀ گروه هایی که در مهلت مشخص شده،برای ثبت اقدام کردند در حال بررسی است و پروانۀ این گروه های نمایشی انشاءالله به زودی صادر خواهد شد».




نظرات کاربران