در حال بارگذاری ...

پیام مدیر کل هنرهای نمایشی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر استان تهران

تئاتر امروز استان ها با عبور از رویدادهای صرفا رقابت آفرین و تولیدات جشنواره محور به پدیده ای مسئول و هنری جامعه اندیش سوق پیدا کرده است که خاستگاه این تمایز می تواند عاملی هم چون  اعتقاد به فرهنگ آفرینی تئاتر در بسترهای تربیتی، شهروندی و آسیب های اجتماعی و بهبود زیست مردم باشد. جشنواره های تئاتر استانی اکنون یکی از فرصت های معرفی این رویکرد است و آن چه باید در این الگوآفرینی بر آن تاکید شود تولید تئاتر بر اساس ضرورت های زمانی و مکانی ‌و تعالی جریان های اجتماعی است. مخاطب تئاتر امروز نه به قصد صرفا تماشای یک تئاتر که به شوق دانش افزایی و نشاط جویی ،هنرمندان این عرصه ی خطیر را همراهی می کند و با اعتقاد و اعتماد به نقش آفرینی صحنه ها در تغییر نگرش ها و نگره های اجتماعی به تماشا می نشیند.

غنیمت درک این سطح از تمایز آفرینش هنری و تعالی کیفی تئاتر استان ها مرهون ترویج دانش تئاتر و توسعه فضاهای تئاتری است که به اتفاق، امکان حصول نتیجه ای آگاهانه و رویکردی خرد بنیان را فراهم‌ می آورد. با تبریک این دستاورد که باید آن را آغازی دیگرگونه در تئاتر این سرزمین نامید و به ادامه ی آن امیدوار بود آرزو می کنم جشنواره ی تئاتر استان ها، کانون تعالی و توسعه ی این هنر اصیل و بدیع باشد و انجام و فرجام آن افتخار همه ی هنرمندان ارجمند این سرزمین و خادمان صدیق تئاتر گردد.

مهدی شفیعی

مدیر کل هنرهای نمایشی




مطالب مرتبط

مهدی نصیری:

انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر استان تهران سخت بود
مهدی نصیری:

انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر استان تهران سخت بود

مهدی نصیری، عضو هیئت انتخاب بخش خیابانی بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان تهران، آثار رسیده به این رویداد را با کیفیت ارزیابی کرد که همین ویژگی، کار ارزیابی و انتخاب نمایش‌ها را سخت ساخته بود.

|

نظرات کاربران