در حال بارگذاری ...
روی خط جشنواره تئاتر استان تهران

وقتی صدای سوت میاد سرتو بدزد، در نفی جنگ روی صحنه می‌رود

سهیل محمدی که نمایش «وقتی صدای سوت میاد سرتو بدزد» را با همکاری وحید گودرزی در جشنواره تئاتر استان تهران اجرا می‌کند گفت: این اثر نمایشی با طراحی و شکل اجرایی فانتزی، به نفی جنگ می‌پردازد.

سهیل محمدی در گفت‌وگو با تئاترتهران گفت: «نمایش «وقتی صدای سوت میاد سرتو بدزد» داستان سربازی را روایت می‌کند که در یک دکل نگهبانی زندگی می‌کند. وی با اصرار زن برای زندگی در دکل نگهبانی مواجه می‌شود  و مجبور به پذیرفتن این درخواست می‌شود. در ادامه اثر اتفاقات جالبی روی می‌دهد که جنگ را نفی می‌کند و...

کارگردان «وقتی صدای سوت میاد سرتو بدزد» در اشاره به چگونگی اجرای نمایشش تشریح کرد: شکل اجرایی نمایش تقریبا فانتزی است و صحنه، لباس و دیگر بخش‌های نمایش نیز در همین راستا و بر همین اساس به صورت فانتزی طراحی شده است.

وی در خصوص جشنواره تئاتر استانی اظهار کرد: جشنواره تئاتر استان تهران  با ایجاد فضای تعامل توانسته زمینه تولید نمایش‌های با کیفیت و متنوع‌تری را ایجاد کند و زمینه بروز و ظهور آثار درخشانی را فراهم آورد.

وی درباره عملکرد انجمن نمایش استان تهران بیان کرد: عملکرد انجمن نمایش استان تهران در دوره جدید، بسیار رضایتبخش بوده است. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اجرایی شدن برنامه‌هایی چون برپایی کارگاه‌های آموزشی، هنرمندان شهرستان‌های استان تهران روند رو به جلویی دارند.

وی که ضعف بزرگ تئاتر شهرستان را نبود آموزش کافی و عدم آشنایی لازم با تکنیک‌های نمایشی می‌داند عنوان کرد: اجرای طرح‌های مطلوب از سوی انجمن نمایش استان تهران، هنرمندان شهرستان‌ها را به ایده‌آل‌ها نزدیک کرده و قطعا ادامه همین شیوه موجب افزایش سطح کیفی و تنوع نمایش‌ها خواهد شد.

محمدی که از هنرمندان فعال شهرستان پاکدشت است ضمن اشاره به بهره‌مندی شهرستان پاکدشت از سالنی مجهز عنوان کرد: امیدوار هستم این امکانات در دیگر شهرستان‌های استان تهران نیز فراهم شود و دیگر هنرمندان فعال نیز بتوانند از سالن‌های خوبی استفاده کنند.

بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران از 24 تا 28 شهریورماه در شهرستان ورامین برگزار می‌شود.




نظرات کاربران