در حال بارگذاری ...
کارگردان «کادیلاک قرمز»:

حضور اساتید بنام در کارگاه‌ها، از امتیازهای جشنواره تئاتر استانی است

 به گزارش  تئاتر تهران، ساناز روشن که نمایش «کادیلاک قرمز» نوشته سمیرا روشنی را یکشنبه 26 شهریورماه در قالب جشنواره تئاتر استانی اجرا می‌کند گفت: این اثر نمایشی برداشتی آزاد از متن «سوء قصدهایی به زندگی آن زن» است که با کدهایی از این متن به آسیب‌های جنگ بر روی زنان می‌پردازد.

ساناز روشن کارگردان نمایش «کادیلاک قرمز» بیان کرد: این اثر نمایشی بدون محدودیت بر مکان و جغرافیایی خاصی، تاثیرات جنگ بر روی زنان را بررسی می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش به اجرای آثار نمایشی در شهرستان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: «این امر باعث می‌شود تا هنرمندان نتوانند تمام آثار را به تماشا بنشینند. این درحالی است که جشنواره توانسته با اطلاع رسانی خوب مخاطب خود را ترغیب و تشویق به تماشای نمایش‌ها کند. »

روشن در اشاره به کارگاه‌های آموزشی که انجمن هنرهای نمایشی استان تهران برای علاقه‌مندان تدارک دیده است گفت: توجه به آموزش باعث می‌شود تا افراد کم‌تجربه بتوانند از تجربیات و اطلاعات اساتید این حوزه استفاده کنند. در این دوره از جشنواره تئاتر استانی شاهد حضور اساتید شناخته شده‌ای چون ستاره اسکندری هستیم که قطعا  در ارتقای سطح علمی هنرجویان مفید و تاثیرگذار خواهد بود.

کارگردان نمایش «کادیلاک قرمز» ضمن انتقاد به امکانات سخت‌افزاری شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: با تجهیز سالن‌های نمایشی امکان افزایش فعالیت در شهرستان ها بیشتر می‌شود و با حمایت‌های مادی قطعا شرایط بهتری در تئاترشهرستان‌ها شاهد خواهیم بود.

وی که از هنرمندان شهرستان ری است در اشاره به فعالیت‌های هنرمندان این شهرستان گفت: هنرمندان نیازمند آموزش هستند و خوشبختانه از مدتی پیش کلاس‌های آموزشی نمایشنامه نویسی توسط شهرام کرمی در شهرستان ری برگزار شده است که توانسته توجه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند.

بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران از 24 تا 28 شهریورماه به دبیری محمد حسین اسماعیلی در شهرستان ورامین برگزار می‌شود.




نظرات کاربران