در حال بارگذاری ...
بهنام زینعلی:

هماهنگی و حمایت از ویژگی‌های جشنواره تئاتر استان تهران

بهنام زینعلی نمایش «مکاشفه‌ای در باب یک میهمانی خاموش» را با نگاه نقدگونه به کشتار و خونریزی در فرهنگسرای رازی شهرستان ورامین اجرا می‌کند

بهنام زینعلی کارگردان نمایش «مکاشفه‌ای در باب یک میهمانی خاموش» در گفتگو با سایت تئاتر تهران گفت: «مکاشفه‌ای در باب یک میهمانی خاموش» نقدی به معضلات اجتماعی دارد و در قالب چند اپیزود به مقوله جنگ از صدراسلام تاکنون انتقاد می‌کند.

وی در خصوص مضمون این نمایش نیز بیان کرد: این اثر قصه چند جوانی است که به میهمانی دعوت می‌شوند و بخاطر یکسری اتفاقات متواری می‌شوند. این اثر کلاژی از موقعیت‌های افرادی است که با بازگشت به زمان عقب، خلا‌های موجود در شخصیت‌های قصه را که باعث رفتنشان به این میهمانی شده، نشان می‌دهد.

کارگردان نمایش «مکاشفه‌ای در باب یک میهمانی خاموش» تاکید کرد: این اثر ضمن اشاره به مشکلات جوانان ، به بررسی معضلات می‌پردازد. در این اثر که قصه به هم ریخته‌ای دارد یک کاراکتر معرفی خواهد شد و پس از آن کاراکتر جدیدی جایگزین آن می‌شود. با پیش رفتن داستان مخاطب از صحنه چهارم به ارتباط میان قصه‌هایی که روایت می‌شود پی می‌برد.

وی در خصوص شکل اجرایی این نمایش که در سال 1388 نیز روی صحنه رفته گفت: این نمایش را با دیدگاه دیگری آماده کرده‌ کرده‌ام و در فواصل صحنه‌ها ویدئوآرتی در نظر گرفته شده که صحنه بعد و قبل را معرفی می‌کند و گاه به دلیل همزمانی با حضور بازیگر روی صحنه، تکمیل کننده بازی‌ها می‌شود.

زینعلی عنوان کرد: این نمایش تلفیقی از ویدئوآرت و جرا است که کاملا به فضای پست مدرن وفادار مانده است.

وی در خصوص عملکرد انجمن هنرهای نمایشی استان تهران نیز اظهار کرد: از زمانی که امیرحسین شفیعی مسئولیت انجمن هنرهای نمایشی استان را برعهده گرفته است سیستم تئاتر شهرستان‌های تهران دگرگون شده است به طوریکه فعالان این حوزه افق‌های روشنی را پیش روی خود متصور می‌شوند.

وی  ضمن بیان این‌که انتخاب هنرمندان حرفه‌ای به عنوان داوران جشنواره یکی از نشانه‌های برنامه‌ریزی دقیق جشنواره تئاتر استانی است، افزود: از آنجا که امیرحسین شفیعی خود جزء فعالان تئاتر است وضعیت جشنواره‌ها بخصوص جشنواره‌های استانی به لحاظ کیفی لذت‌بخش و مطلوب شده است. در این جشنواره حمایت‌های بسیار خوبی از گروه‌ها شده است و در بحث کمک هزینه نیز پرداخت‌ها سریعا انجام شد. همچنین در این دوره از جشنواره هماهنگی برای اجرای بهتر نیز شکل بسیار خوبی به خود گرفت.

بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران از 24 تا 28 شهریورماه به دبیری محمد حسین اسماعیلی در شهرستان ورامین برگزار می‌شود.




نظرات کاربران