در حال بارگذاری ...
کاوه مهدوی:

سرفصل‌های آموزشی کارگاه «استندآپ کمدی» را تشریح کرد

کاوه مهدوی کارگاه آموزشی با عنوان «استندآپ کمدی به کمک تئاتر بی‌چیز منودرام» را یکشنبه ۲۶ شهریورماه در سینما هنر شهرستان پیشوا برگزار می‌کند.

کاوه مهدوی در گفت‌وگو با سایت تئاتر تهران گفت: این کارگاه آموزشی‌ در جشنواره تئاتر استان تهران در ارتباط با استندآپ کمدی است که بر مبنای اصول تئاتری برپا می‌شود چراکه استندآپ کمدی غیر از تئاتری ها توسط هرکسی انجام می‌شود و این روزها فراتر از مقوله نمایشی شده است.

وی ادامه داد: آموزشی که در کارگاه آموزشی خواهم داشت در راستای مقوله کمدی تجربی تک نفره است  که به دو شیوه گرتوفسکی که مبتنی بر حرکات بدن است و بحث منودرام که در نمایش تک نفره ویژگی خاصی دارد، انجام خواهد شد.

مهدوی عنوان کرد: متریالی آماده کرده‌ام که نشانگر این است که بدن بازیگر جدای از بحث آیینی و نمایشی می‌تواند در راستای فضای کمدی به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: اکثر افراد استندآپ کمدی را مبتنی بر گفتار می‌دانند در حالی که این کارگاه بیشتر جدا از زبان است  و به هنرجویان نشان می‌دهد، وقتی بدن برای استندآپ کمدی به کارگرفته می شود باید چه حالتی داشته باشد و چه چیز می‌تواند به او کمک کند.

مدرس این کارگاه آموزشی بیان کرد: سبقه استندآپ کمدی مبتنی بر خاطره گویی، جک گفتن، تقلید صدا بوده ولی از وقتی بچه‌های تئاتر وارد این حوزه شدند سعی کردیم  مقوله نمایش را اضافه کنیم تا استندآپ کمدی، بدون درام جنبه نمایشی پیدا کند.

وی گفت: در این کارگاه نشان می‌دهیم که بازیگرانی که دوره آکادمیک سپری کردند چه چیزی می‌توانند به استندآپ اضافه کنند و استندآپ کمدی چه کمکی می‌تواند به آنها داشته باشد.

مهدوی در خصوص عملکرد انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و طرح مدرسه تئاتر تاکید کرد: اگر این طرح وسعت پیدا کند شاهد اتفاقات بسیار خوبی در آینده شهرستان‌های تهران خواهیم بود. خوشبختانه این طرح از سوی هنرجویان با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد مدرسه تئاتر به صورت مثمرثمربخش خواهد بود گفت: با آشنایی اولیه هنرجویان در کارگاه‌های بعدی با سرفصل‌های جدیدتری آموزش را ادامه می‌دهیم.

مهدوی در خصوص مدت زمان کوتاه کلاس ها‌ی آموزشی جشنواره تئاتر استان تهران اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی مستمری در پیشوا و ورامین برگزار می‌شود اما در جشنواره‌ها مدت زمان دوره‌ها کوتاه است چراکه صرفا برای دادن ذهنیت به هنرجویان است تا اگر علاقه‌مند به مبحثی شدند به دنبال ادامه آموزش‌های آن مبحث بروند.




نظرات کاربران