در حال بارگذاری ...
مسعود طیبی:

کارگاه‌های آموزشی در راستای ایجاد دغدغه در هنرجوهاست

مسعود طیبی که در آخرین روز بیست‌و‌دومین جشنواره تئاتر استانی کارگاه آموزشی با موضوع «درک نقش برای بازیگر» را برگزار خواهد کرد.

مسعود طیبی در گفت‌وگو با تئاترتهران گفت: این کارگاه آموزشی با دو محور اصلی 28 شهریورماه ساعت 10 تا 12در سینما هنر شهرستان پیشوا برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این کارگاه دو محور دارد که یکی تئوری‌های ابتدایی است که یادمی دهد چطور یک نقش را درک کرد و دیگر آنکه چطور یک ایده را به پدیده تبدیل کنیم.

طیبی عنوان کرد: ما در این کلاس تلاش می‌کنیم تا روی ساختار جدید بازیگری کار کنیم و در این مبحث بر عمل، سکوت، عکس العمل و رخداد تکیه می‌کنیم. لازم است که هنرجویان در تمرین‌های اولیه بر شبکه ارتباطی میان بازیگران، تبادل و کنترل انرژی و همچنین شکل‌گیری نقش تمرکز کنند و از طریق کنترل دست و نفس به درک لازم نسبت به نقش برسند.

این مدرس تئاتر ضمن اشاره به مدت زمان محدود کارگاه های آموزشی در جشنواره‌های تئاتر گفت: این کارگاه ها نمی‌تواند چندان کاربردی باشد چراکه هر مبحث در دنیای بازیگری نیاز به تمرین و ممارست زیادی دارد و برای درک آن باید تلاش زیادی انجام شود تا اطلاعات وارده در وجود افراد ته نشین شود و کاربرد پیدا کند. اگرچه در مدت زمان چند ساعت نمی‌توان کارهای زیادی انجام داد اما می‌توانیم دغدغه‌ای در هنرجویان ایجاد کنیم تا به دنبال علایق و توانایی‌هایشان روند.

طیبی در سخنانش در خصوص بیست‌ودومین جشنواره تئاتر استان تهران تصریح کرد: آنچه مربوط به کارگاه‌های آموزشی می‌شد با نظم بسیار زیادی انجام شد و همین امر را می توان یکی از نقاط قوت جشنواره دانست. مسئولان و برگزارکنندگان جشنواره از یک هفته پیش از هماهنگی‌های لازم در خصوص نوع برپایی کارگاه‌ها را انجام دادند و من نسبت به تعداد هنرجویان و حتی نوع تردد خود به شهرستان پیشوا اطلاعات کافی را دارم و نسبت به امکانات، رفت و آمد و چگونگی برپایی آن نگرانی و یا سوال بی‌پاسخی ندارم.

وی افزود: چگونگی هماهنگی های انجام شده نشان از نظم جشنواره است  و باعث خوشحالی است که رد میان جشنواره‌های متعددی که برپا می‌شود، جشنواره تئاتر استان تهران اینقدر برنامه‌ریزی‌شده و دقیق پیش می‌رود.

لازم به یادآوری است، آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران نیز 28 شهریورماه ساعت 17 در فرهنگسرای رازی شهرستان ورامین برگزار می‌شود.




نظرات کاربران