در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره تئاتر استان تهران:

تمرکززدایی از مرکز با هدف بهره‌مندی بیشتر از رویدادهای هنری بوده است

دبیر جشنواره تئاتر استان تهران برگزاری بیست و دومین دوره جشنواره در شهرستان ورامین را در راستای سیاست تمرکززدایی از مرکز و با هدف بهره‌مندی بیشتر مردم و هنرمندان از رویدادهای هنری معرف کرد.

محمدحسین اسماعیلی دبیر بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران در گفت وگو باتئاترتهران،گفت:‌ این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران با هدف حمایت از هنرمندان تئاتر استان تهران و راهیابی گروه‌های تئاتری استان به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر  از سوی اداره کل ارشاد استان تهران برگزار شده است.

وی افزود: امسال پس از اعلام فراخوان جشنواره، 60 اثر به دبیرخانه ارسال شد که این نمایش‌ها همه از آثاری بودند که  پیش از جشنواره و طی یکسال گذشته به اجرای عمومی درآمده بودند. با بررسی نمایش‌های رسیده توسط هیات بازبین، 17 اثر به جشنواره راه‌یافت که 12 نمایش در بخش رقابتی و 5 نمایش در بخش غیررقابتی بود.

دبیر بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران را دارای دوشاخصه مهم معرفی کرد و افزود: «برگزاری این جشنواره هرساله بر عهده انجمن هنرهای نمایشی استان تهران است و خوشبختانه برنامه‌ریزی امیرحسین شفیعی به عنوان مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان به گونه‌ای است که کارها با همکاری هنرمندان و انجمن استان انجام می‌شود. این امر شور و هیجان خاصی به جشنواره تئاتر استان تهران بخشیده است.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر شاخصه‌های جشنواره کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی آن است که در کنار اجراها برگزار می‌شود. در استان تهران 45 گروه نمایشی به ثبت رسیده‌اند که با کارگاه‌هایی که به عنوان مدرسه تئاتر استان تهران برای ارائه اطلاعات تخصصی نمایش برگزار می‌شود، می‌توانند تقویت شوند. در این کلاس‌ها مباحثی در حوزه کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، بداهه پردازی، بازیگری و... توسط اساتید دعوت شده آموزش داده می‌شود.

اسماعیلی عنوان کرد: با توجه به این‌که فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران طی دو سال گذشته رویکرد آموزشی داشته است، امسال شاهد ارتقای سطح کیفی آثار هنرمندان شهرستان‌های استان تهران هستیم.  داوران و بازبینان آثار بیست‌ودومین جشنواره تئاتر استانی بر این نکته اذعان داشته‌اند که سطح آثار نمایشی بسیار بالا رفته و بر همین اساس استمرار روند کیفی آثار امیدبخش است.

وی تاکید کرد: جشنواره تئاتر استان تهران در خارج از تهران برگزار می‌شود که همین امر نیز در راستای سیاست تمرکززدایی از مرکز استان است. ما با در پیش گرفتن این شکل اجرایی می‌خواهیم مردم و هنرمندان بیشتری از رویدادهای هنری بهره‌مند شوند.




نظرات کاربران