در حال بارگذاری ...

پیام دبیر بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران

به گزارش تئاتر تهران، در متن این پیام آمده است:

به تماشا سوگند

و به آغاز کلام

تئاتر ما ریشه در آیین‌ها و مناسک سرزمینمان دارد و از این رو در کشور ما انسان‌سازی‌ ثمره‌ی کارکرد تئاتر است و دعوت به اندیشیدن، واقع‌بینی، جامع‌نگری و خردورزی از خصوصیات تئاتر ماست. توجه‌دادن همگان به هستی، انسانیت و زندگی سعادتمندانه و در یک کلام، آشنایی بیشتر و عمیق‌تر با معنویت و حقیقت در تئاتر خلاص شده است و از همین منظر است که تئاتر ناب، راه خود را از دیرینه تا کنون، به شایستگی به پیش می‌برد.

 بی تردید اگر از این منظر به تئاتر و کارکردش نگریسته ‌شود جوانه‌های تازه‌ای در این بوستان شکوفا شده و  نگاهی تازه و بدیع در درون آن ها جان می‌‌گیرد و در اوج این تأثیر و نقش‌آفرینی، "تئاتر" جایگاه واقعی و ارزشمند خود را در این مسیر متعالی بازیابی می کند.

و اما اینک، فصل تئاتر استان تهران است که بها و بهانه‌ی جشنواره‌اش، گردهمایی بزرگ هنرمندان این عرصه است و نیز مهمترین رخدادی که می‌توان در این حوزه در استان، سراغ گرفت. سراغی که تنها سالی یک بار، رخ می‌نمایاند و در واقع ویترینی از بضاعت حاضر در صحنه‌ی تئاتر استان است. فرصتی مغتنم و وسیع به اندازه‌ی  گستره‌ی امیدبخش تجربه و توانمندی پیشکسوتان و استعدادهای شگرف و آتیه‌دار جوانان نوجو که اگر چون زمینی متواضع و تشنه، قدرشناس بارش حضور اساتید و چهره‌های نامی حاضر در فرصت برگزاری جشنواره‌ باشند و در جوار نقش‌آوری و ابراز توان و تلاش خود، آموزش و نقد و داوریشان را دریابند؛ چه جلوه‌ها و جلال‌ها ، در روزهای روشن هنر تئاتر ایران، انتظار آن ها را خواهد کشید. روزهایی که در حد شایستگی و شکوهش، چندان دور نیستند .

به امید روزهای پرفروغ و روشن در عرصه هنر استان تهران به ویژه در حوزه هنرهای نمایشی.

 

محمدحسین اسماعیلی

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و

دبیر بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران

 




نظرات کاربران