در حال بارگذاری ...
با اعلام هیئت داوران

تندیس جشنواره در دستان برگزیدگان بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران

آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران شامگاه سه شنبه در فرهنگ سرای رازی شهرستان ورامین و با حضور محمد رضا یوسفی، فرماندار ورامین، برزین ضرغامی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای این شهرستان و نیز علاقمندان به تئاتر در استان تهران وبیش از ۲۰۰ میهمان از هنرمندان مطرح سینما و تئاتر کشور و معرفی برگزیدگان جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش تئاتر تهران، آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتراستان تهران با حضور برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمد حسین اسماعیلی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر بیست و دمین جشنواره تئاتراستان تهران، یوسفی فرماندار شهرستان ورامین، دکتر قطب الدین صادقی، دکتر رحمت امینی، رضا بابک و جمعی از هنرمندان مطرح کشوری و هنرمندان تئاتر استان تهران در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای قطب الدین رازی ورامین برگزار شد.

در این مراسم دکتررحمت امینی  با عرض خیرمقدم، در سخنانی کوتاه گفت: «در زمان انتخاب رشته تئاتر جز استاد قمی کسی در ورامین تئاتر نخوانده بود و کسی نمی‌دانست در دانشگاه رشته تئاتر وجود داشته باشد. پدرم دوست داشت دکتر شوم و قول دادم. یک سال پزشکی هم خواندم و رها کردم؛ ولی به قولم وفا کردم و  دکتر شدم.»

برزین ضرغامی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان آنکه «امیدوارم ثمره کلاس های آموزشی را در سال آتی ببینیم و شاهد رونق بیشتر تئاتر و تولیدات هنرمندان استان باشیم» به تعهدات خود اشاره کرد و گفت: «حوزه آموزش تعطیل پذیر نیست و باید توسط خود انجمن پیگیر شود. ما خیلی ورود به موضوعات تخصصی تئاتر نداشتیم و شفیعی و انجمن به نمایندگی از 45گروه استان این وعده را عملی کردند و ما تا می‌توانیم تلاش و حمایت می‌کنیم.»

وی افزود: «من نمی‌توانم داعیه آن داشته باشم که در تمام حوزه‌های هنری متخصص هستم. سیاست دولت چنین است که در بخش اول عملیاتی شد و در بخش دوم امیدوارم به این وعده پایبند باشیم.»

 او با اشاره به تنها فضا فرهنگی ورامین اظهار داشت: «کمک کنید که به ظاهر این سالن و مجتمع برسیم و دفعه بعد چیزی جز وضعیت کنونی ببینیم.»

در ادامه ارمغان بهداروند، مدیرعامل انجمن نمایش کشور نیز در سخنرانی کوتاه خود گفت: «جشنواره بیش از اینکه محل جایزه گرفتن باشد محلی برای آگاه کردن مردم است و مبارزه با جهل است. همه هنرها زبان مردم است و تئاتر خود مردم است و تلاش کنیم برای همه مردم تئاتر تولید کنیم.»

او از ضرغامی بابت دادن تصدی امور به انجمن تشکر کرد و به او گفت «خوش به حال شما که انجمن بازوی اجرایی شماست»

در این مراسم از خانواده مرحوم نقی سیف جمالی و خانواده مرحوم امید شیرازی، دو  هنرمند فقید شهرستان ورامین تجلیل شد.

برندگان بخش‌های مختلف به شرح زیر است:


در بخش آیینی و سنتی

امسال برای نخستین بار در بیست و دومین جشنواره تئاتراستان تهران بخش ائینی و سنتی دیده شده بود و دو نمایش نیرنگ باز به کارگردانی علیرضا ترامشلو و ناز کنیز به کارگردانی امیرعلی بدلی هردو از شهرستان قرچک در این بخش حضور داشتند که هر دو مورد تقدیر ستاد برگزاری جشنواره قرار گرفتند.


بخش طراحی نور

طراحی‌ نور: بهنام زینعلی برای مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش


بخش طراح گریم

طراح گریم: عاطفه رضایی برای خواب در فنجان خالی


بخش طراحی طراحی پوستر و بروشور

طراحی پوستر و بروشور: عطیه فرزادپور برای تنهایی مفرط من


بخش طراحی لباس:

    تقدیر: زهره ایزانلو برای خواب در فنجان خالی

    برگزیده: علی باهری برای زن پارسا


بخش موسیقی:

    تقدیر: فرزاد ابوعلی و صادق لرکی برای به خاطر خواب من

    برگزیده: علیرضا مهرابی برای زن پارسا


بخش طراحی صحنه:

    تقدیر: عباس ایمانی برای خواب در فنجان خالی

    برگزیده: غزال جعفری برای جنگ کثیف


بخش بازیگری  زن :

    رتبه اول: زهرا آقاپور برای  مزون

    رتبه : پناه باقریان برای به خاطر خواب من

    رتبه سوم فرنوش نیک‌اندیش برای زن پارسا

    تقدیر از گروه بازیگران زن نمایش من و پرستو کارگر برای خدای کشتار


 بخش بازیگری مرد :

    رتبه اول پیمان محمدی می‌آبادی برای  تنهایی مفرط من

    رتبه دوم میلاد مرتضوی برای  مزون

    رتبه سوم محمد جبارنیا برای  به خاطر خواب من

    تقدیر از بازیگران مرد نمایش من و فریدون احمدی برای  زن پارسا


بخش نمایشنامه‌نویسی :

    رتبه اول من فرهاد تجویدی و حمید ورد برای  نمایش من

    رتبه دوم شهرام سلطانی برای مزون

    رتبه سوم خشایار پیرعلمی برای  جنگ کثیف


بخش کارگردانی :

    رتبه اول فرهاد تجویدی برای نمایش من

    رتبه دوم عادل عزیزنژاد برای نمایش مزون

    رتبه سوم خشایار پیرعلمی برای  جنگ کثیف


 همچنین دو نمایش «مزون» به کارگردانی «عادل عزیز نژاد» و نمایش «تنهایی مفرد من» به کارگردانی «پیمان محمدی می آبادی» به عنوان آثار برتر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

بیست و دومین جشنواره  تئاتر استان تهران از تاریخ 24 تا 28 شهریور به میزبانی  جنوب شرق استان تهران  وچهار شهر ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا به دبیری محمدحسین اسماعیلی برگزار شد.




مطالب مرتبط

مهدی نصیری:

انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر استان تهران سخت بود
مهدی نصیری:

انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر استان تهران سخت بود

مهدی نصیری، عضو هیئت انتخاب بخش خیابانی بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان تهران، آثار رسیده به این رویداد را با کیفیت ارزیابی کرد که همین ویژگی، کار ارزیابی و انتخاب نمایش‌ها را سخت ساخته بود.

|

نظرات کاربران