نگاهی به نمایش «نذر عباس» به نویسندگی و کارگردانی محمد یزدی گام زدن در راهی که انسانی دیگر میسازد سیدعلی تدین صدوقی: زمانی که وارد تالار سایه میشوی فضایی که برای نمایش ایجاد شده است، تو را میگیرد؛ تابوتی که جلوی صحنه قرار دارد و پرچم ایران روی آن کشیده ...
نگاهی به نمایش این و آن مجلس عروسی که عزا میشود سید جواد روشن؛ نمایش «این و آن» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی محمد احمدی از پاکدشت در پنجمین روز از بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران در سالن استاد ...
نگاهی به نمایش پرواز با بال های سوخته تغییر بر مدار عشق نمایش پرواز با بالهای سوخته نوشته مهدی اکبری و به کارگردانی محمد ستوده از پاکدشت در پنجمین روز از بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران در سالن استاد داوود ...
نگاهی به نمایش «اپرای گوزن ها» عاشقانهای برای جانهای رفته در باد سید جواد روشن، نمایش"اپرای گوزن ها" نوشته روح الله سمیع و به علیرضا تاجیک از قرچک در چهارمین روز از بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران در سالن استاد داوود ...
نگاهی به نمایش «غائله» اجرا شده زندگی با ریتم تند سعید محبی، اولین تصویری که از نمایش غائله در پیش چشم تماشاگر شکل می گیرد، عروسکی است که در واقع المان و نمادی از روحیه دختر کوچک و حساس خانواده است.صدای عزاداری که در ...
نگاهی به نمایش «هفت شب و هفت روز» اجراشده در جشنواره تئاتر استان تهران حکایت یک قطره اشک سعید محبی، هفت شب و هفت روز حکایت زندگی اولین شهید زن انقلاب اسلامی محبوبه دانش آشتیانی است که در جمعه سیاه هفدهم شهریور سال پنجاه هفت در میدان ژاله شهید شد. نمایش ...
نگاهی به نمایش «سکوت آخر» در جشنواره تئاتر استان تهران جدلها دوام نمیآوردند اگر یکطرف مقصر بود سعید محبی، سکوت آخر داستان بازجویی از حادثهای جنایی است که درروی صحنه جان میگیرد. در پی یک قتل، بازجویی از مظنونین حادثه انجام میشود تا مشخص شود مقصر اصلی ...
نقد طراحی صحنه و لباس نمایش «مرز» به کارگردانی امید اولیایی جعبه رنج ساز آشنا تئاتر تهران_مونا نصرتی حسینی، ازآنجایی که اجرای یک نمایش یک کل منسجم است و اجزا آن جدایی ناپذیر،نکاتی که درباب طراحی لباس و صحنه این نمایش عنوان میشود مستقیما به بخش ...
نگاهی به نمایش «مرز» به کارگردانی امید اولیایی از شهرستان قدس به بهانه اجرا دربیست و ششمین جشنواره تئاتراستان تهران مرز اسیر مرزهای معمول تئاتر تهران_مجید قربانی، نمایش مرز نگاهی به پدیده کولبری دارد و سربازی که به خاطر اختلاف با فرمانده خود به منطقه مرزی تبعید می شود و این اتفاق باعث ورود او به زندگی ...
در حاشیه بیست وپنجمین دوره نگاهی به آثار حاضر در جشنواره استان تهران (قسمت دوم) کانون نویسندگان و منتقدان انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در بیست وپنجمین جشنواره تئاتراستان تهران حضور مداوم و چشمگیری داشت به طوری که اعضای این کانون تمامی ...
در حاشیه بیست وپنجمین دوره نگاهی به آثار حاضر در جشنواره استان تهران (قسمت اول) کانون نویسندگان و منتقدان انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در بیست وپنجمین جشنواره تئاتراستان تهران حضور مداوم و چشمگیری داشت به طوری که اعضای این کانون تمامی ...
نقدی بر نمایش بهرام چوبینه به بهانه حضور در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران بهرامی که خسته بود و خسته شد همانطور که ساعدی میگفت زبان ستون فقرات یک ملت است از این رو محمد یزدی برای انتخاب این نوع زبان برای نگارش نمایشنامه اش قابل تقدیر و احترام است اما در نقطه ی مقابل باید ...
به بهانه اجرای نمایش ناگهان زود دربیست وپنجمین جشنواره تئاتراستان تهران مراقب این بلور مینیاتوری باشیم نمایش ناگهان زود یک درام اجتماعی رئالیستی است. ...
به بهانه اجرا دربیست وپنجمین جشنواره تئاتراستان تهران مونولوگ با یک بازیگر حاضر و چند بازیگر غایب تئاتر تهران_خشایار میرعلمی، در نمایش مدرن، پنهان کردن کانسپت اصلی و کانتکس یکی از اولویت های کیفیت زا ست. طوری که مخاطب در ابتدا با جهانی دیگر و جدا از کانسپت مورد نظر ...
به بهانه اجرا دربیست وپنجمین جشنواره تئاتراستان تهران نگاهی به نمایش سیاریحون شهرستان اسلامشهر نگاهی به نمایش سیاریحون نوشته حمید ابراهیمی و کارگردانی پژمان کاشفی از شهرستان اسلامشهر به بهانه اجرا در بیست و&n ...
نقدی بر نمایش سیاریحون به بهانه حضور در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران اختلال در زیبایی تئاتر تهران_ خشایار میرعلمی، تاریخ معاصر ایران سرشار از گذرهای پر کشش و پر ابهامی ست که هر کدام میتوانند آبشخور مناسبی برای خلق درام باشند. تاریخ مشروطه، دوره ...